سنجش گازهای محیطی

گازهای محیطی

گازهای مخرب و ذرات خطرناکی که روزانه توسط واحدهای صنعتی در محیط اطراف رها می گردند، یکی از مشکلات امروزه محیط زیست محسوب می شوند. هدف، مشخص کردن میزان غلظت گازهای آلاینده در هوای محیط و مقایسه آن با استانداردهای موجود می باشد که توسط آزمایشگاه هوا و صدا انجام شده و در نتیجه این عمل مشخص می گردد که در ایستگاه مورد نظر میزان انتشار آلودگی چقدر می باشد. گازهای آلاینده مورد نظر شامل SO2,NO2,NO,CO,CO2,O3  می باشد که بر حسب PPM به دست می آیند که بر حسب استاندارد WHO می باشد.

 

معرفی دستگاه سنجش گازهای محیطی
معرفی دستگاه سنجش گازهای محیطی

معرفی دستگاه سنجش گازهای محیطی (Aeroqual)

دستگاه Aeroqual  یک دستگاه قابل حمل دارای صفحه نمایش به همراه سنسورهای الکتروشیمیایی ساخت شده توسط کشور نیوزلند بوده که مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست در ایران می باشد که در آزمایشگاه معتمد محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرد.آزمایشگاه معتمد محیط زیست تهران

با استفاده از این دستگاه می توان علاوه بر گازهای ذکر شده گازهای NH3,Cl2,CH2O,H2,CH4,H2S,NMHC, C2CL4,VOC و همچنین غبار محیطی PM2.5,PM10 را نیز اندازه گیری کرد و شرایط استفاده از این دستگاه از نظر دما از 0 درجه سانتیگراد تا 40 درجه سانتیگراد و از نظر رطوبت 0 تا 95 درصد مورد قبول می باشد.

اندازه گیری و سنجش گازهای محیطی با استفاده Aeroqual
اندازه گیری و سنجش گازهای محیطی با استفاده Aeroqual

 

روش و نحوه کار با دستگاه Aeroqual

اندازه گیری و سنجش گازهای محیطی با استفاده از این دستگاه کار دشواری نیست و تنها با قرار گرفتن در ایستگاه مورد نظر و قراردادن دستگاه در فاصله 1/5 متری از سطح زمین و نصب سنسورهای مورد نظر بر روی دستگاه می توان به نتیجه مربوطه دست یافت و عدد مورد نظر را بر روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده کرد. هر دستگاه قابلیت نصب یک سنسور گاز بر روی خود را دارد و میانگین زمان انتظار جهت هر سنسور برای دست یافتن به نتیجه مطلوب از 10 دقیقه تا 30 دقیقه می باشد و بدین صورت است که با نصب سنسور دستگاه را روشن می کنیم سپس دستگاه 3 دقیقه زمان میبرد که آنالیز مورد نظر را انجام دهد و در نهایت میزان گاز مورد نظر نمایش داده می شود

 

هر گونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب محیط صنعت بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است. حقوق این سایت به شرکت محیط صنعت ایمن پایش تعلق دارد..
ساخته شده توسط :طرح و وب