آزمایشگاه محیط زیست | آزمایشگاه معتمد محیط زیست

معرفی آزمایشگاه محیط زیست

در این بخش از سایت قصد داریم تا شما را با آزمایشگاه محیط زیست و خدمات گوناگون آزمایشگاه معتمد محیط زیست آشنا کنیم. آزمایشگاه معتمد محیط زیست به آزمایشگاه محیط زیست گفته می شود که گواهینامه‌های لازم در زمینه‌ی پایش و آنالیز منابع محیطی از سازمان حفاظت محیط زیست را، دریافت کرده باشند. این گواهی به جهت ارائه‌ی خدمات لازم برای سنجش خوداظهاری واحد‌های صنعتی، تولیدی و ... با کمک تکنولوژی‌های به‌روز و دستگاه‌های پیشرفته جهت سنجش میزان آلودگی تولید شده، توسط سازمان به آزمایشگاه محیط زیست معتمد داده می شود.

شرکت محیط و صنعت ایمن پایش

محیط و صنعت ایمن پایش یکی از شرکت‌های دارای گواهینامه آزمایشگاه محیط زیست از سازمان محیط زیست در تهران می‌باشد. خدمات این شرکت در زمینه سنجش و آنالیز میزان آلودگی‌های هوا و صدا، آب و پساب و خاک و پسماند می‌باشد. آزمایشگاه‌های زیست محیطی برای مشاوران، مدیران، تنظیم‌کنندگان، متخصصان بهداشت و ایمنی و تیم‌های تحقیقاتی در مراکز مختلف ضروری است. تکنسین‌های آزمایشگاهی برای شناسایی و تعیین کمیت مواد، آزمایشات آزمایشگاهی را انجام می‌دهند. این آزمایشگاه‌ها آلودگی‌هایی را که بر محیط زیست و سلامت انسان و حیات وحش تأثیر می‌گذارد، آزمایش می‌کنند. این آزمایشات با پیشرفته‌ترین ابزار در آزمایشگاه ایمن پایش انجام می‌شود.

شرکت محیط و صنعت ایمن پایش ازمایشگاه معتمد محیط زیست

امروزه آزمایشگاه محیط زیست در زمینه کاهش آلودگی‌ها محیطی از جمله آلودگی‌های صوتی، آب و پسماند کمک زیادی انجام می‌دهد. هر ساله شاهد افزایش آلودگی هوای شهر‌های پر جمعیت و صنعتی هستیم. رشد چشمگیر صنایع و عدم توجه به نکات مؤثر بر جلوگیری از آلودگی، باعث بروز مشکلات زیست محیطی شده است.
با توجه به این موضوع که آلودگی صنایع و کارخانه‌ها باعث افزایش روز به روز آلاینده‌های محیط زیست شده است، نیاز به ارزیابی این آلودگی‌ها و همینطور پیدا کردن راهکار‌های مناسب برای کاهش و یا از بین بردن آن هستیم و مدیریت و برنامه‌ریزی برای رفع و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی بدون اتکاء بر اندازه‌گیری‌های درست و قابل اطمینان توسط آزمایشگاه محیط زیست ممکن نیست.

فعالیت آزمایشگاه معتمد محیط زیست

این آلودگی‌ها علاوه بر اینکه ضرر‌های زیادی را برای محیط زیست اطراف ما دارند، سلامتی انسان‌ها را نیز به خطر میاندازند و نیاز به هزینه زیادی برای رفع آن‌ها می‌باشد. آلودگی‌ها باید براساس استاندارد‌های موجود، کنترل شوند تا محیط زیست و طبیعت به بهترین شکل حفظ گردد.سازمان محیط زیست برای سنجش میزان این آلودگی‌ها در تمامی صنایع از جمله پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، صنایع سیمان، فولاد، ماشین‌سازی و کلیه صنایعی که آلودگی آن‌ها بر محیط زیست تأثیر می‌گذارد، مسئولیتی را برای آزمایشگاه معتمد محیط زیست در نظر گرفته است.

این شرکت‌ها بر اساس پارامتر‌های تعریف شده هریک از صنایع و با توجه به نوع فعالیت آن‌ها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. وظیفه اصلی آن ها  حفاظت از محیط زیست با انجام پایش‌ها و خوداظهاری واحد‌های صنعتی،  تولیدی و خدماتی بر اساس دستورالعمل سازمان محیط زیست و ارائه نتیجه آن به سازمان مذکور می‌باشد.

خدمات آزمایشگاه محیط زیست

معمولا تاثیر جنبه ها بر محیط زیست با هدر رفت و نابودی منابع طبیعی حاصل می شود. هر چه این تخلیه از نظر حجم و وزن بیشتر باشد، خود به خود تاثیر ایجاد شده بر محیط زیست بیشتر بوده و زیان وارده بیشتر می شود. از این رو پایش، نقش و اهمیت زیادی در امر مدیریت آلودگی و حفظ کیفیت محیط ایفا می کند. به بیان ساده تر زمانی می توان مدیریت مطلوب و تصمیم گیری بجا و هنگام در حوزه آلودگی های زیست محیطی اعمال نمود، که داده های پایش اعم از پایش منابع محیطی و غیره به لحاظ صحت و دقت از اعتبار کافی و قابل قبول برخوردار باشد.

پایش آلودگی فرآیندی است مشتمل بر بازدید میدانی و حضور فرد پایشگر در عرصه مورد پایش، مکان یابی محل نمونه برداری، نمونه برداری، آماده سازی نمونه، انتقال نمونه به آزمایشگاه ، آنالیز، پردازش و تحلیل میباشد که باید با دقت و صحت و تجهیزات مناسب و کالیبره شده انجام پذیرد. در جدول زیر برخی از خدمات آزمایشگاه محیط و صنعت ایمن پایش آورده شده است.

بخش های آزمایشگاه محیط زیست نوع خدمات ارائه شده توسط شرکت ایمن پایش
آزمایشگاه هوا و صدا •    سنجش ذرات خروجی از دودکش
•    سنجش غبار محیطی
•    اندازه‌گیری گازهای خروجی از دودکش
•    بررسی گازهای محیطی
•    سنجش صوت زیست محیطی
آزمایشگاه آب و پساب •    اندازه‌گیری پارامترهای فیزیکیو شیمیایی آب و پساب
•    نمونه‌برداری از میزان آلایندگی موجود در خروجی آب و فاضلاب بصورت خام و یا تصفیه شده
•    تعیین کیفیت آب از لحاظ فیزیکیو شیمیایی
•    آزمایشگاه میکروبی 
•    اندازه گیری عناصر و فلزات سنگین در آب و پساب
آزمایشگاه خاک و پسماند •    نمونه برداری و آنالیز پارامترهای موجود در خاک مانند آلودگیهای نفتی، کشاورزی و دفع زباله ها
•    بررسی و آنالیز پسماندهای صنعتی، بیمارستانی، صنایع غذایی و شهری
طرح خوداظهاری محیط زیست •    خدمات لازم برای سنجش خوداظهاری واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی
•    انجام نمونه برداری و پایش‌های مربوط به خروجی‌های صنعت مورد نظر
ارائه‌ی مشاوره •     ارائه‌ی گزارش کامل بعد از سنجش، نمونه برداری و بررسی توسط پیشرفته‌ترین ابزار در آزمایشگاه
•    ارائه‌ی راهکارهایی جهت کاهش آلودگی و بهبود وضعیت موجود توسط مشاوران و تیم تخصصی محیط و صنعت ایمن پایش
 

 

‌گواهینامه‌های شرکت محیط و صنعت ایمن پایش

محیط و صنعت ایمن پایش دارنده گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست به شماره ۰۵۱۰-۹۶۰۶-۱۸ می‌باشد. این شرکت با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مدرن در زمینه پایش و آنالیز منابع محیطی (آب، خاک، هوا) و پایش منابع نشر آلاینده (صنایع و خدمات) و با تاکید بر دانش و توانمندی کارکنان متعهد و متخصص خود، با الگو قرار دادن سیستم مدیریت یکپارچه و رعایت الزامات استانداردهای iso18001، iso9001، iso14001 موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS شده و در زمینه سنجش محیط زیست فعالیت دارد.

گواهینامه های شرکت ایمن پایش

آزمایشگاه معتمد محیط زیست
آزمایشگاه معتمد محیط زیست

آزمایشگاه معتمد محیط زیست تهران

در تهران در حدود ۸۰ آزمایشگاه در زمینه محیط زیست فعالیت دارند. آزمایشگاه محیط زیست به صورت خصوصی و دولتی در سراسر ایران فعالیت دارند. این شرکت‌ها مجهز به آزمایشگاه هوا و صدا از جمله آزمایشگاه‌های سنجش ذرات خروجی از دودکش، سنجش صوت زیست محیطی، سنجش غبار محیطی، سنجش گازهای خروجی از دودکش، سنجش گازهای محیطی - آزمایشگاه آب و پساب از جمله آزمایشگاه فیزیکو شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین - آزمایشگاه خاک و پسماند شامل آزمایشگاه خاک و آزمایشگاه پسماند می‌باشد. محیط و صنعت ایمن پایش یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌ها می‌باشد که خدمات خود را در تهران و سراسر ایران ارائه می‌نماید. به روزترین و مجهزترین تجهیزات همراه با نیروهای متخصص از جمله نقاط قوت این آزمایشگاه محیط زیست می‌باشد.

سنجش آلودگی زیست محیطی

محیط و صنعت ایمن پایش با جدید‌ترین تجهیزات در زمینه پایش و آنالیز آلاینده‌های محیط زیست در زمینه هوا و صدا – آب و پساب – خاک و پسماند فعالیت دارد. خدمات این شرکت در سراسر کشور ارائه می‌گردد. با اندازه گیری میزان آلاینده های زیست محیطی و مقایسه نتایج آنها با استانداردهای جهانی و منطقه‌ای میتوان وضعیت پیش آمده را پیش بینی نمود تا در نهایت راهکارهای معین را جهت مقابله با آثار زیست محیطی ناشی از فعالیت های انسانی توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست شرکت محیط صنعت ایمن پایش ارائه شود.

سنجش آلودگی زیست محیطی

آنالیز آلاینده های محیط زیست

 

 پایش آلاینده های محیط زیست

 

براساس پارامتر‌های تعریف شده از سوی سازمان محیط زیست برای هریک از صنایع و با توجه به نوع فعالیت آن، صنایع موظف به انجام پایش خود اظهاری می‌باشند تا میزان آلودگی خود را مورد سنجش، نمونه برداری و بررسی قرار داده و نتایج را طی گزارشی به ادارات و سازمان مربوطه محیط زیست ارائه دهند. در صورت بیشتر بودن میزان آلودگی‌ها، راهکارهایی برای کاهش آلودگی و همینطور بهبود وضعیت موجود انجام دهند. شما می‌توانید با تماس با شرکت ایمن پایش از مشاوره در این زمینه بهره‌مند شوید.

آزمایشگاه معتمد محیط زیست چیست؟

 به وجود آمدن و استفاده از فناوری های جدید و پیچیده علاوه بررفاه و آسایش سبب به وجود آمدن مشکلات و آسیب های مختلف نیز گردیده است. انواع مواد آلوده کننده‌ی محیط از مسائل بسیار مهم و قابل توجه است که نه فقط زندگی انسان، بلکه بسیاری از موجودات زنده دیگر را که نقش مهمی در چرخه حیات دارند به خطر انداخته است. با بررسی و شناخت هرچه بیشتر این عوامل آلوده کننده و خطرناک و کنترل نمودن آن با برنامه ریزی های درست میتوانیم تاثیر بسزایی نسبت به جلوگیری از آسیب دیدن محیط زیست پیرامون خود داشته باشیم.

این امر نیز نیازمند مطالعه، شناخت و درک هرچه بیشتر و بهتر موضوعات زیست محیطی میباشد و تاثیر بسزایی در کنترل بحران ها و مشکلات زیست محیطی  دارد. حضور و تجمع این مواد آلوده کننده اکثرا ناشی از فعالیت های انسانی است که به صورت پساب های خانگی، صنعتی، مواد زائد جامد و بخارات آلاینده است که عمدتا حاوی مواد سمی آلی و معدنی است. در این بین برای بررسی این اثرات و شناسایی عوامل آلاینده و ارائه راهکارهای علمی و همینطور انجام آزمایش های زیست محیطی وجود و ضرورت آزمایشگاه معتمد محیط زیست امری قطعی و لازم می باشد.

تجهیزات آزمایشگاه معتمد محیط زیست

آلودگی های محیط زیست طیف وسیع و متنوعی از عرصه های زیست محیطی را در برمی گیرد که شامل آب، خاک ، هوا، صدا، امواج و... می باشد که با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق مربوط به خود، مورد سنجش و آنالیز واقع میشوند. که هم به صورت ثابت (قابل نصب در محل مورد نظر) و نمایش نتایج به صورت آنلاین و هم به صورت پرتابل نیز قابل اندازه‌گیری و آنالیز می باشد. 
برای عملکرد روان، آزمایشگاه‌ محیط زیست کاملاً به تیم متخصصان خود متکی هستند. این تیم معمولاً متشکل از تکنسین های آزمایشگاهی است که به طور ویژه برای تحلیل، نمونه برداری و آنالیز آلاینده های محیط زیست آموزش دیده اند که با عناوین مختلفی برای حفظ محیط زیست پیرامون فعالیت میکنند.

بخش‌های مختلف آزمایشگاه که در زمینه نمونه برداری، آماده‌سازی و سنجش پارامترهای زیست محیطی در سه گروه تخصصی فیزیکوشیمیایی، بیولوژیکی، هوا و صدا فعالیت دارند،  دارای تجهیزات مربوطه میباشد.  کلیه دستگاه ها،  لوازم و اقلام آزمایشگاه باید دارای گواهی کالیبراسیون باشند. شرکت محیط و صنعت ایمن پایش با استفاده از تجهیزات مدرن و به روز، خدمات آزمایشگاهی در زمینه هوا و صدا، آب و پساب، خاک و پسماند را ارائه می‌دهد. 

برخی از تجهیزات شرکت محیط و صنعت ایمن پایش عبارتند از انکوباتور ،  انکوباتور یخچال دار،  کدروت‌سنج ،  ترازو با دقت چهار صفر،  بن ماری ،  اتوکلاو ،  آون ، هود شیمی، هود لامینار،  مولتی پارامتر لوترون جهت پارامترهای پساب، اسپکتوفومتر هک ، دستگاه سنجش گاز های محیطی، صداسنج، دستگاه سنجش غبار محیطی،  تستو  ۳۵۰ New ، دستگاه سنجش غبار دودکش وستک، رطوبت‌سنج و دیگر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز جهت سنجش و آنالیز.

اندازه گیری پارامتر های هوا و صدا 

تجهیزات زیادی برای این بخش قابل استفاده هستند که اطلاعات جامعی از میزان آلاینده‌های زیست محیطی به شما می‌دهند. در آزمایشگاه محیط و صنعت ایمن پایش با استفاده از ابزارهای دقیق اندازه گیری آلاینده‌های هوا و صدا می‌توان میزان آلودگی بدست آمده را مورد بررسی قرار داد. 
اندازه گیری اکسیژن، منو اکسید کربن، دی اکسید کربن، منو اکسید نیتروژن، دی اکسید نیتروژن، سولفید هیدروژن، دی اکسید گوگرد، هیدروکربن ها، متان،  فلزات سنگین،  دمای محیط و دودکش، غلظت ذرات در حالت خشک، سرعت،  رطوبت ، فشار و دبی و تیرگی دودکش جزئی از موارد قابل اندازه گیری می‌باشند.

آنالیز خاک و پسماند 

یکی از دلایل اصلی و مهم در آلودگی خاک، فعالیت‌های صنعتی، مواد شیمیایی و دفع پساب و پسماند‌ها در محیط پیرامون هستند و همچنین آلودگی خاک با میزان صنعتی‌سازی و میزان استفاده از مواد شیمیایی رابطه مستقیم دارد. شرکت محیط و صنعت ایمن پایش با استفاده از تجهیزات آزمایشگاه محیط زیست قادر به نمونه برداری و آنالیز پارامترهای موجود در خاک و پسماند می‌باشد.

بررسی فیزیک وشیمیایی آب و فاضلاب 

با اندازه گیری پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین در آلودگی آب و پساب میتوان به نتایج قابل توجهی دست پیدا کرده و میزان آلایندگی موجود در خروجی آب و فاضلاب صنایع بصورت خام و یا تصفیه شده و مناسب بودن آن جهت مصارف مختلف از جمله کشاورزی را مورد بررسی قرار داد.

هزینه انجام و تعرفه خدمات آزمایشگاه محیط زیست

هزینه خدمات ارائه شده، با توجه به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست محاسبه میگردد. برای اطلاع از هزینه خدمات مورد نیاز، شما می توانید با شماره هایی که در بخش تماس با ما وجود دارد تماش گرفته و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

تماس با آزمایشگاه محیط زیست تهران

آدرس: تهران – تهرانپارس – خیابان سراج – بالاتر از دلاوران – جنب بانک سپه – پلاک 171 – طبقه 2 – واحد 7

تلفن تماس: 77082194-021 - 09194944687 - 09127757494

واتساپ : 09336461408

فکس: 77082195 -021

هر گونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب محیط صنعت بدون کسب مجوز مکتوب ممنوع است. حقوق این سایت به شرکت محیط صنعت ایمن پایش تعلق دارد..
ساخته شده توسط :طرح و وب